Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Персональний сайт вчителя

Трокун Наталії Володимирівни


«Можливо все, на неможливе просто потрібно більше часу!» Ден Браун

Меню сайту
Погода
Годинник
Пазли
АУДІОКАЗКИ
Аудіоказки ᐈ Слухати онлайн на Дерево Казок

Творчі способи навчання дитини літер алфавіту

1. Виготовте свій ексклюзивний буквар

2. У поїздках грайте у гру «Розшукай літеру»

3. Співайте пісні про алфавіт

4. Грайте у гру за допомогою карток

5. Випікайте печиво у формі літер

6. Зробіть алфавітний фотоколаж

7.«З «А» починається акула»

8. Грайте в алфавітне лото

9. Малювання алфавіту пальцями

10. Грайте в алфавітні хованки

Опис перелічених ігор тут: http://childdevelop.com.ua/articles/edu/891/


 

КРОКИ ДО УСПІХУ В ЧИТАННІ

(За методикою О.Кушніра)

 

  • Перший крок навчання власне читанню – дорослий читає і показує дитині синхронно в тексті те, що читає (як караоке).
  • Другий крок – дорослий читає, але показує синхронно те, що читає, пальчиком дитини, рухаючи її руку по тексту.
  • Третій крок – дитина показує пальчиком, що читати, а дорослий читає там, де рухається пальчик в темпі його руху. Добиваємося легкості та адекватності показу.
  • Четвертий крок – тікаємо голосом від пальчика дитини вперед і ловимо момент, коли її рука мимоволі рушить по рядку слідом за голосом.
  • П'ятий крок – дорослий читає, а дитина стежить за текстом. Темп читання дорослого - до 50-60 слів за хвилину.
  • Шостий крок. Переконавшись, що дитина стежить за читанням дорослого невимушено і легко, робимо різкий стрибок у темпі – читаємо зі швидкістю 120 слів за хвилину і більше. Поступово доводимо темп звукового орієнтира до 150 сл. / хв. Прагнемо легкості та невимушеності стеження дитиною по тексту за читанням дорослого лише очима. А де ми читаємо? Ось!
  • Сьомий крок – з подивом виявляємо, що дитина читає значно швидше подумки те, що ми читаємо їй вголос. Це і є той бажаний навик читання, а не навик озвучування тексту, який більшість батьків приймають за читання.

Плюси методики

  • Вчимося швидко. Новий підхід до навчання читанню дозволяє навчити дітей читати цілими словами за два - два з половиною місяці. За перший рік дитина освоює матеріал не тільки першого, а й другого класу.
  • Читаємо швидко. Темп читання про себе, хоча для Кушніра це і останній за значимістю критерій, не менше 300 слів за хвилину. А в традиційних системах - удвічі, утричі нижчий.
  • Діти люблять книгу. Ця любов на все життя. Якщо зазвичай діти за перші роки навчання читання освоюють три-чотири книжки, то, займаючись за методом Кушніра, вони читають щонайменше 50-60 книг. Причому це література найвищої проби, том за томом з бібліотеки світової класики. Тобто закладається величезний потенціал майбутнього розвитку людини, духовного та інтелектуального.
  • Швидкість читання не заважає розуміти сенс. Навпаки, читання без розуміння в методиці Кушніра неможливе.
  • Навчання від букви, слова до його вимови закріплює в пам'яті правильний образ слова – так, як воно пишеться, а не вимовляється. Діти, котрі навчалися за Кушніром, апріорі пишуть грамотно.

Вправи для розвитку дрібної моторики рук

Систематичні вправи на тренування рухів пальців рук роблять стимулюючий вплив на розвиток мовлення і готує кисть до письма. Роботу з розвитку дрібної моторики рук бажано проводити систематично, приділяючи їй по 5-10 хвилин щодня. З цією метою можуть бути використані всілякі ігри і вправи.

"Кільце"

Кінчик великого пальця правої руки по черзі торкається кінчиків вказівного, середнього, безіменного пальців і мізинця; ту ж вправу виконувати пальцями лівої руки; одночасно пальцями правої і лівої руки.

"Пальці вітаються"

З'єднати пальці обох рук "будиночком". Кінчики пальців по черзі ляскають один по одному, вітаються великою з великим, потім вказівний з вказівним і так далі.

"Оса"

Випрямити вказівний палець правої руки і обертати їм; потім лівою, обома руками.

"Чоловічок"

Вказівний і середній пальці "бігають" по столу; правою,лівою рукою,

ті ж рухи проводити одночасно пальцями обох рук ("діти біжать наввипередки").

"Коза"

Витягнути вказівний палець і мізинець правої руки; ту ж вправу виконати пальцями лівої руки; потім одночасно пальцями обох рук.

"Окуляри"

Утворити два кружки з великого і вказівного пальців обох рук, з'єднати їх.

"Зайчик"

Витягнути вгору вказівний і середній пальці правої руки, а кінчики безіменного пальця і мізинця з'єднати з кінчиком великого пальця; ту ж вправу виконати пальцями лівої руки; потім одночасно пальцями обох рук.

"Дерева"

Підняти обидві руки долонями до себе, широко розставити пальці.

"Пташки летять"

Пальцями обох рук, піднятих до себе тильною стороною, проводити рухи вверх-вниз.

"Згинання-розгинання пальців"

По черзі згинати пальці правої руки, починаючи з великого пальця;

виконати ту ж вправу, лише згинати пальці, починаючи з мізинця;

виконати дві попередні вправи пальцями лівої руки;

"Квітка"

Руки у вертикальному положенні, притиснути долоні обох рук одна до одної, потім злегка розсунути їх, округливши пальці.

"Бабуся пече млинці ";

Покласти кисті рук на стіл: одна рука стисла в кулак, інша розкрита. Одночасно поміняти положення.

"Кулак-ребро-долоня"

На площині столу три положення руки послідовно змінюють один одного. Виконується 8-10 разів правою рукою, потім лівою, далі обома руками.

Описані вище ігри і вправи забезпечують хороше тренування пальців, сприяють виробленнюкерованих рухів, розвитку точності рухів пальців.

"Сорока-білобока"

Інтенсивні рухи великого пальця вперед-назад, вверх-вниз, по колу;

Згинання-розгинання всіх пальців одночасно;

Згинання-розгинання руки в кистьовому суглобі;

Інтенсивне розтирання кожного пальця;

Точковий масаж кожного пальця між фалангами з бічних і фронтально-тильних сторін.

"Пальці лягають спати"

Почергове загинання пальців, потім їх одночасне випрямлення у супроводі вірша:

Цей пальчик хоче спати, а цей - в ліжечко лягати,

Цей пальчик позіхнув, а цей пальчик вже заснув.

Тихіше, пальчик, не шуми, братиків не розбуди.

Встали пальчики, ура! Нам у школу йти пора.

"Дружба"

Дружать в нашій класі дівчата і хлопчики

(пальці рук з'єднуються в "замок").

Ми з тобою подружимо маленькі пальчики

(ритмічне торкання однойменних пальців обох рук).

Раз, два, три, чотири, п'ять

(почергове торкання однойменних пальців, починаючи з мізинців),

Починай знов рахувать.

Раз, два, три, чотири, п'ять. Ми закінчили рахувать.

(руки вниз, струсити кистями).

 

Ще вправи, які сприяють розвитку дрібної моторики

 

Розминання пластиліну, тіста, глини, гумки і т.д.

Катання долонькою і пальцями кульок, камінців, намистин.

Плескання в долоні з різною силою, міняючи темп.

Нанизування намистин, ґудзиків на нитку.

В’язання вузликів на мотузках, шнурках .

Штрихування, малювання олівцями, фарбами,крейдою

Різання ножицями.

Робота з конструктором, мозаїкою.

Катання олівця між долоньками.

Складання ланцюжки з канцелярських скріпок різного кольору.

Сортування бобів, квасолі, гороху, а також крупи (пшона, гречки, рису).

Застібання і розстібання гудзиків, блискавок, кнопок, гачків.

Загвинчування й відгвинчування шайби, кришок у бульбашок, баночок.

Перебирання чоток або намистинок одночасно двома руками назустріч один одному і назад.

Знаходження захованих предметів в «сухому басейні» з горохом і квасолею (в пластикових відрах або тазиках).

Катання гумових, пластмасових, дерев'яних, поролонових м'ячів з шипами ("їжачків").

Змотування клубка ниток, намотування ниток на котушку.

Викладання фігур з паличок, кубиків, тощо.

Малювання з трафаретом, або по крапках чи цифрах.

Масаж рук, пальчиків.

 

ПРОПИСИ ДЛЯ ТРЕНУВАННЯ ПАЛЬЧИКІВ.

Можна завантажити і роздрукувати.

Шановні батьки. Дані прописи призначені для розвитку дрібної моторики рук малюка, координації рухів руки, розвитку просторового орієнтування в лініях аркуша, для формування графічних навичок у дошкільників.


1.https://docs.google.com/viewerng/viewer?url=https://docs.google.com/uc?authuser%3D0%26id%3D0BzgE_HnM8FPWWHdDbVlSWU5hSm8%26export%3Ddownload

2.https://docs.google.com/viewerng/viewer?url=https://docs.google.com/uc?authuser%3D0%26id%3D0BzgE_HnM8FPWbHUyQ0l0cWZJbGM%26export%3Ddownload

3.http://www.liveinternet.ru/users/maknika/post258206349/

ДЕСЯТЬ ЗАПОВІДЕЙ ДЛЯ МАМИ Й ТАТА МАЙБУТНЬОГО ПЕРШОКЛАСНИКА

1. Починайте «забувати» про те, що Ваша дитина маленька. Давайте їй посильну роботу вдома, визначте коло її обов’язків. Зробіть це м’яко: «Якщо ти в нас уже великий, ми навіть можемо довірити тобі мити посуд».

2. Визначте загальні інтереси. Це можуть бути як пізнавальні інтереси (улюблені книги, ігри, мультфільми), так і життєві (обговорення сімейних проблем).

3. Залучайте дитину до економічних питань родини. Поступово привчайте порівнювати ціни, орієнтуватися в сімейному бюджеті (наприклад, давайте гроші на хліб або морозиво, коментуючи суму).

4. Не лайте, а тим більше – не ображайте дитину в присутності сторонніх. Поважайте почуття і думки дитини. На скарги з боку оточуючих відповідайте: «Спасибі, ми поговоримо на цю тему.»

5. Навчіть дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникли з однолітками та дорослими. Щиро цікавтеся її думкою, тільки так можна сформувати в неї правильну життєву позицію.

6. Постійно говоріть з дитиною. Розвиток мовлення – запорука успішного навчання. Були в театрі, цирку, кіно – нехай розкаже, що найбільше сподобалось. Слухайте уважно, ставте питання, щоб дитина відчувала, що це Вам цікаво.

7. Відповідайте на кожне питання дитини. Тільки в цьому випадку її пізнавальний інтерес ніколи не згасне.

8. Намагайтесь хоч іноді дивитись на світ очима Вашої дитини. Це основа взаєморозуміння.

9. Частіше хваліть дитину. Підтримуйте віру в себе. На скарги, що щось не виходить, відповідайте: «Вийде обов’язково, тільки треба ще раз спробувати». Формуйте високий рівень домагань. І самі вірте, що Ваша дитина може все, потрібно лише допомагати. Хваліть словом, усмішкою, ласкою й ніжністю.

10. Не будуйте Ваші взаємини з дитиною на заборонах. Погодьтеся, що вони не завжди розумні. Завжди пояснюйте причину Ваших вимог, якщо можливо, запропонуйте альтернативу. Повага до дитини зараз – фундамент шанобливого ставлення до Вас сьогодні і в майбутньому.

 

 

Як навчити дитину любити читати


Книги - найкращі друзі людини. Читання допомагає розширити кругозір і сприяє розвитку вашої дитини. Однак, беручи до уваги величезну кількість розважальних засобів, таких як телебачення, мультики, СD / DVD і відеоігри, стало досить важким прилучити дітей до читання. Ось кілька корисних порад, які допоможуть Вам привчити вашу дитину до світу книг.

Оточіть дітей книгами

Це один з кращих способів навчити вашу дитину любити читати. Розкладіть книги і журнали так, щоб їх було легко знайти. Нехай вони будуть доступні у вашому домі. Якщо ваша дитина виросте серед книг і бачачи, що її батьки - книголюби і захоплені читачі, їй буде цікаво випробувати це на собі.
Нехай місце для книг буде виділено в найсвітлішому місці. Журнали складіть в стопку, дитячі книги покладіть на стіл, барвисті і книги, що легко читаються, покладіть серед іграшок, кілька книг - в машину і кілька книг - в спальню. Присвятіть кут будинку книгам і зберіть бібліотеку.
Коли ваша дитина буде оточена такою безліччю книг та журналів, звісно вона буде схильна до читання книг. Дошкільнята особливо люблять слухати історії. Цікаві книги в їхніх руках можуть зацікавити їх дізнатися багато чого про це. Так ви не тільки навчите дитину любити читати, але й берегти книги.

Дайте їм яскраві, барвисті книги

Діти люблять яскраві книги, а книги без картинок їх не цікавлять. Тому дайте їм книги, що містять в собі безліч різних барвистих ілюстрацій. Саме яскраві картинки викликають інтерес до читання і пізнавальності.
В даний час, завдяки сучасним технологіям, видання книг зробило книги доступними. Багато можливостей для озвучування книг. Аудіо-книги - теж один з можливих варіантів для збудження інтересу до творів літератури.

Казки чи історії на ніч

Один із найкращих способів прищепити любов дітей до книг - це читання перед сном. Діти з нетерпінням чекають історії, лежачи в ліжку. Якщо у Вас двоє дітей, попросіть старшого розповісти історію молодшому.

Читайте самі

Якщо ви не знаєте, як навчити дитину любити читати, то подайте їм приклад. Діти на підсвідомому рівні переймають звички у своїх батьків. Якщо у Вас є звичка читати, найімовірніше, що ваша дитина виросте книголюбом. Якщо Ви мало дивитеся телевізор, а в основному читаєте, будьте впевнені - те ж саме повторять ваші діти.

Дозвольте дітям самим вибирати книги

Дайте дитині з раннього віку познайомитися з книгами. Правильно буде з 3 років, і починайте вчити розуміти чарівні слова. Беріть з собою вашого малюка в бібліотеку або в книжковий магазин, давайте йому можливість вибирати книги.
При цьому, допоможіть дитині знайти правильний формат книги, перегорніть книгу разом. Поясніть їй, про що в ній пишуть.
Для Вас і вашої дитини буде дивним відкриттям світ книг і його можливостей. Навчіть вибирати книгу і навіть вимагати купити її. Це буде прекрасною здоровою звичкою.

Дивіться відео, яке спонукає прочитати книгу

Привчити дітей до читання можна, використавши перегляд мотиваційного відео. Нехай відео буде надихаючим, міститиме в собі красиві картинки з глибоким посланням, яке ймовірно має більший вплив, ніж слова мами. Знайдіть веб-сайт, в якому є цікаві відео, спеціально зроблені для дітей. Повірте, це буде хорошою точкою відліку для того, щоб почати розмову про читання книг.
В усі часи книга була і буде показником рівня розвитку людини.
Тепер ви знаєте, як навчити дитину любити читати! Вперед!

 

ТЕКСТИ ДЛЯ ЧИТАННЯ З МАЛЮНКАМИ

Вхід на сайт
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
ВСЕОСВІТА
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Друзі сайту
Персональний сайт Трокун Наталії Володимирівни © 2024
Сайт створено у системі uCoz