|
Що таке формувальне оцінюванняФормувальне оцінювання – це оцінювання під час навчання і “для навчання” (англ. – “assessment for learning“). “Формувальне” (англ. – “formative“) – тому що, на відміну від підсумкового, має на меті формування (або форматування) навчального процесу з урахуванням навчальних потреб кожного учня задля більш ефективного формування необхідних знань, умінь та ставлень.
Формувальне оцінювання навчальних досягнень учнів
У Концепції Нової української школи задекларовано зміни підходів до оцінювання результатів навчання. Одним із таких підходів є формувальне оцінювання, яке вважають оцінюванням для поліпшення навчання. Формувальне оцінювання має мотивувати і надихати дитину на навчальну діяльність, вияв власних здобутків та сприяти формуванню навичок застосування знань і умінь при виконанні практико орієнтованих завдань. Формувальне оцінювання пов’язане з такими важливими завданнями:
Принципи формувального оцінювання
В чому ж відмінність між традиційним оцінюванням і формувальним? Традиційне оцінювання Формувальне оцінювання Оцінювання знань предмета; Оцінюваня результатів проектної діяльності; Оцінювання кінцевого результату; Оцінювання самостійності, співробітництва; Оцінювання вчителем; Оцінювання учнями; Отримання звіту про результати Отримання більш повної картини навчання кожного учня зокрема, його успіху у досягненні цілей; навчання учнів;
Важливу роль у формувальному( поточному) та підсумковому оцінюванні відіграють критерії, за якими воно здійснюється. Критерії оцінювання визначаються вчителем ( із поступовим залученням до цього процесу учнів) відповідно до кожного різновиду роботи та різновиду діяльності учнів з орієнтуванням на вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей учнів початкової школи, визначених Державним стандартом початкової освіти й очікуваних результатів, зазначених в освітній програмі закладу загальної середньої освіти. Формувальне оцінювання здійснюється через:
Під час здійснення формувального оцінювання важливо
Формувальне оцінювання надає можливість : Для вчителя – чітко сформулювати освітній результат, який потрібно отримати та оцінити в кожному окремому випадку та організувати, відповідно до цього, свою роботу;
Для учня- вчитися на помилках;
Ціннісний аспект формувального оцінювання – це усвідомлення дітьми, що
Техніки формувального оцінювання
Результати формувального оцінювання відображаються в оцінних судженнях вчителя, учнів, батьків, що характеризують процес навчання та досягнення учнів. Оцінні судження вчителя мають бути об’єктивними, конкретними, чіткими, лаконічними, доброзичливими, слугувати зразком для формування оцінних суджень учнями.
Формувальне оцінювання в школі
|
|
Персональний сайт Трокун Наталії Володимирівни © 2024 |
Сайт створено у системі uCoz |